آموزشگاه رباتیک در اراک_نمایندگی لکو ایران

آموزش : رباتیک_چرتکه_آزمایشات جذاب شیمی

آموزشگاه رباتیک در اراک_نمایندگی لکو ایران

آموزش : رباتیک_چرتکه_آزمایشات جذاب شیمی

به منظور کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09183623972 تماس حاصل فرمایید.آموزشگاه در حال حاضر از ساعت 3 عصر لغایت 8 عصر فعال می باشد.جهت ثبت نام در کلاس های حضوری رباتیک در اراک به آدرس خیابان عباس آباد بالاتر از امام زاده جنب دبیرستان صالحین آموزشگاه موفقیت از منوی بالا(ثبت نام آنلاین )استفاده فرمایید؛ تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم.

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

۴ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

شاید برای شما هم این سوال ایجاد شده باشد که بین هوش و استعداد تفاوت وجود دارد؟

باید بگوییم بله هوش مقوله ای ست انتسابی و مثل یک موهبت الهی با کودک به دنیا می آید و از طریق آموزش مهارت ها از روش غیر مستقیم تقویت می شود و اما استعداد مقوله‌ای ست اکتسابی و ساختنی و در اصل ترکیب هوش ها برای کودکان، استعداد ها را می‌سازند.

در واقع می‌توان گفت به نوعی شناخت پتانسیل های هوشی در کودک شما میتواند شما را قدم به قدم به سوی رسیدن به استعدادیابی یاری رساند. شما با شناخت پتانسیل های هوشی در کودکان، آموزش ها و محیطی را برای او فراهم می سازید که بتواند به صورت غیر مستقیم در مسیر استعداد قرار گیرد و فردی موفق و توانمند برای آینده خود باشد(کودک نیک).

نظریات جدید این ایده را در مورد هوش ارائه می‌دهد که همه ما به شکل‌های متفاوتی باهوش هستیم و موفقیت در نتیجه پالایش و استفاده مکرر از استعدادهایی است که از آنها برخورداریم. همه ما از ترکیب منحصر به فرد هوش های چند گانه ای برخوردارهستیم که از طریق آنها با دنیای اطرافمان ارتباط برقرار کرده و آرزوهایمان را برآورده می‌کنیم.

قطعا بزرگترین سرمایه هر شخصی، خود اوست. سرمایه گذاری روی استعدادهای هر شخصی می تواند به شناخت بهتر او نسبت به خودش گردیده و این شناخت منجر به رضایت فردی و در نهایت این رضایت های فردی می تواند به رضایت های اجتماعی نیز منجر گردد.

 

استعدادیابی به چه معناست؟

استعدادیابی فرآیندی است برای شناسایی و کشف و توانایی های بالقوه ای که در هر فرد به شکل ذاتی وجود دارد.

استعدادیابی به شکوفایی و بالفعل شدن هرچه بیشتر این استعدادها و تبدیل آنها به مهارت فوق العاده ای که احساس خشنودی و رضایت مندی و کار آمدی را در فرد ایجاد می کند و در ادامه پس از ایجاد این احساس خوشایند در فرد این احساس به جامعه نیز انتقال پیدا می کند.

 

نظریه استعدادیابی جانسون اوکانر

پروژه آزمون هوش و استعدادیابی یا تشخیص استعداد کارکنان در سال ۱۹۲۲ در جنرال الکتریک کلید خورد و مسئولیت آن بر عهده‌ی اوکانر قرار داده شد.

البته آن زمان این پروژه با عنوان مهندسی انسانی نام‌گذاری شده بود و در توصیف آن گفته می‌شد که قرار است هر کس، در شغلی مشغول کار شود که توانمندی بیشتری برای آن دارد.

جانسون اوکانر اولین شخصی بود که مشاهده نمود افرادی که در شرکت جنرال موتورز کار می کنند، بسیار خسته و ناخوشحال سر کار خود حاضر می شوند، او دلیل این امر را با پاسخ “عدم رضایت از کار، عدم استعداد در کار مربوطه و …” دریافت کرد.

سپس جانسون اوکانر به افراد مختلف گلچین شده ای این امکان را داد که در هر فضایی که فکر می کنند موثر تر هستند فعالیت کنند و نتیجه این امر شگفت انگیز بود.

مدیران جنرال الکتریک بر این باور بودند که با این کار، هم کارگران شرایط بهتر و محیط کار مطلوب‌تری خواهند داشت و هم خروجی مجموعه بیشتر خواهد شد.

پس از آن جانسون اوکانر به استعداد افراد در کارهای مختلف پی برد.

 

نظریه هوارد گاردنر

حال در پروسه ای دیگر ۴۰ سال بعد هوارد گاردنر طی تحقیقات و آزمایشات فراوانی به این نتیجه رسید که افرادی که جانسون اوکانر در سنین میانسالی استعدادیابی کرده در کودکی هم همان استعدادها را دارند.

گاردنر، پس از پژوهش ها و تحقیقات متعددی که انجام داد و رفتارهای کودک را در فضاهای مختلف بررسی کرد به این نتیجه رسید که مغز هر انسان قابلیتهای بی شماری برای یادگیری دارد(بیتا صدیقیان).

وی معتقد بود که نمره ای که از آزمون هوشی بدست می آید را  باید تنها به عنوان یک درجه اندازه گیری در نظر گرفت و این عدد در کنار موارد دیگر میتوانند کمک کننده باشد و به تنهایی نمی تواند تعیین کننده مسیر یک شخص باشد.

پس از پژوهش ها و تحقیقات فراوان و استفاده کردن از فضاهای و تجربه کردن فضاهای نورولوژی و تلفیق روانشناسی و علم اعصاب و بررسی های مختلف روی مغز انسان به این نتیجه رسید که هر کودکی که بدنیا می آید حداقل دارای ۸ نوع هوش می باشد.

این ۸ نوع هوش عبارتند از:

  • هوش زبانی-کلامی

  •  هوش منطقی-ریاضی

  • هوش تصویری-فضایی

  • هوش موسیقیایی

  • هوش بدنی- جنبشی

  • هوش درون فردی

  • هوش برون فردی

  • هوش طبیعت گرایی

  • هوش معنوی-هستی شناسی

  • جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا شرکت در کلاسهای آنلاین لکو به منظور آمادگی شرکت در مسابقات لکوکاپ ایران:

    1- تماس با شماره09183623972

    2- بازدید از کانال تلگرامی lecoarak@

    3- بازدید از پیج اینستاگرامی lecoarark

    4- ثبت نام بصورت آنلاین در کلاس ها از طریق سایت کشوری لکو https://leco.ir/sabtenam/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آذر ۹۹ ، ۲۲:۱۶

آیا از اهمیت آموزش رباتیک به کودکان اطلاع دارید؟ یکی از امور آموزشی که امروزه در دنیا به آن توجه می شود آموزش رباتیک به کودکان است. قبل از شروع بحث در خصوص آموزش رباتیک به کودکان اول باید با کلیات ساخت ربات مثل تعریف و … آشنا شوید.

ربات چیست؟

ربات یک ماشین الکترومکانیکی که بسته به شرایط خاص کار تعریف شده ای را انجام میدهد و در بسیاری موارد بر اساس برنامه های از پیش تعیین شده تصمیم گیری مینماید. کلمه ربات اولین بار توسط Karel Capek نویسنده نمایشنامه R.U.R ربات ‌های جهانی روسیه در سال ۱۹۲۱ ابداع شد. ریشه این کلمه، کلمه چک اسلواکی (robotnic) به معنی کارگر می‌باشد.

 

تقسیم بندی علم رباتیک

بطور کل میتوان گفت رباتیک از سه شاخه کامپیوتر، برق و مکانیک تشکیل شده است که اکنون در بسیاری از دانشگاه ها این رشته در حال تدریس میباشد، گاها برخی افراد استنباطشان از رباتیک این است که یک کارشناس رباتیک همان کارشناس کامپیوتر مکانیک و یا برق است که در واقع فعالان عرصه رباتیک، دقیقا میدانند این نظریه از اساس اشتباه بوده و به صرف اشتراکات برخی دروس همچون مدارهای الکترونیکی ، منطقی و … نمیشود چنین بحثی را عنوان نمود.

همانطور که مشخص است بیشتر در بین عوام رواج دارد. اگر بخواهیم توضیحی در مورد این تشابهات و نیاز این رشته ارائه کنیم در حقیقت اگر یک کارشناس رباتیک قصد نو آوری و ساخت یک ربات را داشته باشد، باید از برخی علوم دیگر رشته ها استفاده نماید. بطور مثال جهت برنامه نویسی های خود از برنامه های رشته کامپیوتر استفاده می نمایند و همچنین به جهت استفاده از مدارهای الکترونیکی از دروس اشتراکی برق استفاده می کنند.

 

سن مناسب آموزش رباتیک به کودکان

ما اغلب دوست داریم فرزندانمان دوره های جدید آموزشی را گذرانده و مهارت های لازم را کسب نمایند. دراین راستا دوره های رباتیک برای کودکان، نوجوانان و حتی در برخی موارد برای دانش آموزان مهد کودک ها نیز توسط موسساتی برگزارمی شود.

آموزش رباتیک کمک بسیار زیادی به بروز خلاقیت های دانش آموزان خواهد کرد. آینده ای که پیش رو داریم آینده ای کاملا ماشینی خواهد بود.

در سال های آتی شاهد هوشمند شدن بسیاری از کارهای امروزی که با دست انجام میشود خواهیم بود. لذا آموزش رباتیک به کودکان باعث خواهد شد آنها با استفاده از حس کنجکاوی و استعدادهای نهفته شان دست به خلق چیزهایی بزنند که شاید بر بزرگان این علم پوشیده مانده باشد.

 

رباتیک علمی است که هرچه جلوتر بروید پیچیده تر می شود. این پیچیدگی ذهن کودکان را به چالش کشیده و از آنها نوابغی در علم می سازد. که مسلماً در سنین بالاتر رسیدن به چنین سطحی کار هرکسی نخواهد بود. آموزش رباتیک به کودکان می تواند هم بعنوان یک سرگرمی تلقی شود و هم پرورش افرادی که آینده ای روشن در انتظارشان خواهد بود.

 

مزایای کلی آموزش رباتیک به کودکان

– پرورش حس همفکری و کار گروهی

– پرورش خلاقیت

-تقویت هوش تجسمی- فضایی به واسطه ساخت سازه های مختلف رباتیکی

-تقویت هوش ریاضی- منطقی به واسطه کار با مدارات الکتریکی ، کنترلرها ، سنسورها و …

-آموزش اصول برنامه نویسی با استفاده از ربات های هوشمند

-آشنایی با مهارت های شغلی در حوزه های مکانیک ، برق و کامپیوتر

 

 

رشته جذاب لکوروبو

ما ، به خوبی می دانیم که آموزش STEM (علوم پایه، فناوری، ریاضی و مهندسی) جهت آماده سازی دانش آموزان برای جهان امروز که مدام در حال تغییر و نو شدن است، بسیار ضروری است.

با این حال، علاوه بر STEM، بسیاری از چیزهای باور نکردنی دیگری نیز وجود دارد که دانش آموزان می توانند از کلاس های رباتیک یاد بگیرند. با توجه به توسعه همه جانبه علم رباتیک در زمینه های مختلف و قرار گیری این علم در زمره ۱۰ دانش برتر

تکنولوژی پیشرفته دنیا ، ضرورت یادگیری این علم بیش از پیش احساس می شود.

 

شرکت لکو ایران با استفاده از مواد اولیه  و با بهترین کیفیت و بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا تولیدات اختصاصی محصولات رباتیک خود را در اقصی نقاط کشور عرضه کرده است تا گام های موثری در جهت پیشرفت علم رباتیک در بین کودکان و نوجوانان این مرز و بوم داشته باشد.

واحد آموزش و پژوهش لکوایران، با بهره گیری از منابع علمی معتبر جهانی و تکیه بر دانش مهندسین جوان ایرانی ، طرح درس ها و آموزش های متنوع و به روزی ارائه کرده است که متد جدیدی برای آموزش رباتیک در سطح دانش آموزی محسوب می شود .

آموزش علم رباتیک در لکوایران،  با ساخت مقدماتی ترین ربات ها آغاز می شود و با پیشرفت گام به گام تا ساخت ربات های هوشمند ادامه پیدا می کند. ساخت سازه های رباتیکی در مقاطع دانش آموزی علاوه بر تقویت هوش تصویری فضایی و منطقی ریاضی موجب آشنایی با مفاهیمی همچون سنسورها ، کنترلرها ، موتورهای الکتریکی و … شده و نقش مهمی را درآشنایی با علوم مهندسی ایفا می کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا شرکت در کلاسهای آنلاین لکو به منظور آمادگی شرکت در مسابقات لکوکاپ ایران:

1- تماس با شماره09183623972

2- بازدید از کانال تلگرامی lecoarak@

3- بازدید از پیج اینستاگرامی lecoarark

4- ثبت نام بصورت آنلاین در کلاس ها از طریق سایت کشوری لکو https://leco.ir/sabtenam/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آذر ۹۹ ، ۲۲:۰۴

با پیشرفت روز افزون دانش و تکنولوژی و جریان گسترده اطلاعات، امروزه جامعه ما نیازمند آموزش مهارت ‌هایی است که با کمک آن بتواند همگام با توسعه علم و فناوری به پیش برود. هدف باید پرورش انسان‌هایی باشد که بتوانند با مغزی خلاق با مشکلات روبرو شده و به حل آنها بپردازند. به گونه‌ای که انسان‌ها بتوانند به خوبی با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و با بهره گیری از دانش جمعی و تولید افکار نو مشکلات را از میان بردارند.

امروزه مردم ما نیازمند آموزش خلاقیت هستند که با خلق افکار نو به سوی یک جامعه سعادتمند قدم بردارند. رشد فزاینده اطلاعات، سبب شده است که هر انسانی از تجربه و علم و دانشی برخوردار باشد که دیگری فرصت کسب آنها را نداشته باشد، لذا به جریان انداختن اطلاعات حاوی علم و دانش و تجربه در بین انسان‌ها یکی از رموز موفقیت در دنیای امروز است. هیچ کس قادر نیست به میزان اطلاعات واقعی هر کس که در گوشه ذهن او نهفته است پی ببرد. این اطلاعات زمانی به حرکت در می‌آید که انگیزه‌ای قوی سبب رها شدن آن به بیرون ذهن می‌شود. در این مرحله انسان‌ها به سرنوشت یکدیگر حساسند و در جهت رشد یکدیگر می‌کوشند و در نهایت سبب می‌شود جریانی از علم و دانش و تجربیات میان آنها جاری شود که همین امر زمینه‌ساز نوآوری و خلاقیت خواهد بود.

 

یکی از عوامل مؤثر در بروز خلاقیت در یک جامعه، زمینه‌سازی و بسترسازی در بین انسان‌ها جهت ایجاد فرهنگی است که در آن همگان در تلاش برای رشد دادن دیگری هستند و با تأثیر بر روی یکدیگر به پیشرفت جامعه کمک می‌کنند.

 

یکی از شرایط لازم برای پدیدار شدن افکار نو، وجود آرامش برای مغز است. به همین خاطر لازم است انسان‌ها بکوشند در جامعه شرایطی پدید آید که در بستر آن مغز بیندیشد و تکامل یابد و سبب ساز افکار نو شده و شرایط برای سازندگی در جامعه مهیا شود. با افزایش سپرده‌گذاری‌های اخلاقی می‌توان شرایط را برای شکل گیری یک محیط آرامبخش در جامعه فراهم کرد.

کاهش سپرده‌گذاری‌های اخلاقی در جامعه سبب می‌شود که زمینه برای گسسته شدن روابط اجتماعی گسترش یابد و با سست شدن پیوندهای اجتماعی، شرایط لازم برای بروز خلاقیت در جامعه سخت تر می‌شود. زیرا فرصتی برای تفکر کردن وجود نخواهد داشت.

 

تعاریف خلاقیت

از خلاقیت تعریف‌های متعددی شده است که در اینجا به  برخی از تعاریف می پردازیم:

خلاقیت بکارگیری توانایی‌های ذهنی برای ایجاد یک فکر یا مفهوم جدید است.

خلاقیت عبارت است از طی کردن راهی تازه یا پیمودن یک راه طی شده قبلی به شیوه ای نوین.

خلاقیت یکی از جنبه‌های اصلی تفکر یا اندیشیدن است. تفکر عبارت است از فرایند بازآرایی یا تغییر اطلاعات و نمادهای کسب شده موجود در حافظه درازمدت. تفکر بر دو نوع است:

تفکر همگرا: تفکر همگرا عبارت است از فرایند بازآرایی یا دوباره سازی اطلاعات و نمادهای کسب شده موجود در حافظه درازمدت.

تفکر واگرا: تفکر واگرا عبارت است از فرایند ترکیب و نوآرایی اطلاعات و نمادهای کسب شده موجود در حافظه درازمدت، خلاقیت یعنی تفکر واگرا.

براساس این تعریف، خلاقیت ارتباط مستقیمی با قوه تخیل یا توانایی تصویرسازی ذهنی دارد. این توانایی عبارت است از فرایند تشکیل تصویرهایی از پدیده‌های ادراک شده در ذهن و خلاقیت عبارت است از فرایند یافتن راه‌های جدید برای انجام دادن بهتر کارها.

 

ویژگی های افراد خلاق

سلامت روانی و ادراکی: توانایی ایجاد تعداد زیادی ایده به طور سریع.

انعطاف پذیری ادراک: توانایی دست کشیدن از یک قاعده و چارچوب ذهنی.

ابتکار: توانایی در ایجاد و ارائه پیشنهادهای جدید.

ترجیح دادن پیچیدگی نسبت به سادگی: توجه کردن و در نظر گرفتن چالش‌های جدید مسائل پیچیده.

استقلال رأی و داوری: متفاوت بودن از دیگران در ارائه نظرات و اندیشه‌های نو.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا شرکت در کلاسهای آنلاین لکو به منظور آمادگی شرکت در مسابقات لکوکاپ ایران:

1- تماس با شماره09183623972

2- بازدید از کانال تلگرامی lecoarak@

3- بازدید از پیج اینستاگرامی lecoarark

4- ثبت نام بصورت آنلاین در کلاس ها از طریق سایت کشوری لکو https://leco.ir/sabtenam/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آذر ۹۹ ، ۲۱:۵۳

هوش :

هوش به عنوان مهارت های شناختی عمومی برای روبه به رو شدن و حل کردن مسائل مختلف تعریف می شود.

تونایی در استدلال کردن،درک درست از روابط و قیاس ها،انجام سریع محاسبات ، یادگیری سریع مباحث مختلف،تفکیک کامل دو نیمکره مغز و ….. نمونه هایی از مهارت هایی است که فرد با هوش بالا دارا میباشد.

خلاقیت :

خلاقیت یعنی رسیدن به ایده های سریع و جدید برای حل مسائل و مشکلات با بهترین متد می باشد.هر گاه فرد تلاشی در جهت اینکه مشکلات را با روشی بسیار ساده با صرف کمترین انرژی صرف کمترین هزینه و با بازدهی بسیار بالا به انجام میرسانید در واقع از خلاقیت خود استفاده نموده اید.

فواید دوره هوش و خلاقیت در لکو کاپ

شواهد حاکی از آن است که افرادی که در بکاگیری روش های خلاقانه در مواجهه با مشکلات و مسائل مختلف ثابت هستند و به خوبی میتوانند تجربیات خود را با هم تلفیق کرده در جهت سهولت حل مسائل گام بردارند به نسبت سایرین درصد موفقیت چشم گیر تری در مراحل مختلف زندگی خواهند داشت.در این دوره آموزش هایی در جهت بالا بردن هوش دانش آموزان و به کارگیری خلاقیت آنها در حل کردن مباحث و سوالات هوشی انجام می پذیرد.

دوره بدلیل کرونا بصورت آنلاین برگزار می گردد.

مشخصات دوره:

چهار جلسه بصورت رایگان از طرف نمایندگی اراک برگزار می گردد.

در صورت تمایل دانش آموزان میتوانند در مسابقات ملی لکوکاپ شرکت کنند و در صورت شرکت در لکوکاپ شش جلسه تکمیلی از طرف گروه دانش بنیان لکو برای کل کشور بصورت همزمان و رایگان برگزار می گردد.دانش آموزانیکه رتبه های برتر کسب کنند به مسابقات جهانی هوش و خلاقیت راه پیدا می کنند.

سرفصل های آموزشی :

الگویابی عددی و نمادی ، الگویابی شکلی و تحلیلی ، تکنیک های حل مسائل شمارشی ، تکنیک های حل مسائل هوش تصویری فضایی ، تکنیک های حل مسائل استدلالی ، تکنیک های حل مسائل منطقی ، روش های حل مسائل رابطه و تحلیل تصاویر ، رمز گشایی اعداد ، تکنیک های حل مسائل هوش زبانی کلامی ، روش های افزایش تمرکز ، بررسی دقیق نمونه سوالات مسابقات مختلف هوش و….

زمان ثبت نام:15آذر ماه لغایت30 آذر ماه

زمان اجرای دوره:5 دیماه

نحوه ثبت نام : ارسال عدد1 به شماره09394328260

نحوه برگزاری: بصورت آنلاین لینک دوره برای شما ارسال می گردد.

رده سنی شرکت کنندگان : 8 تا 17 سال

جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا شرکت در کلاسهای آنلاین لکو به منظور آمادگی شرکت در مسابقات لکوکاپ ایران:

1- تماس با شماره09183623972

2- بازدید از کانال تلگرامی lecoarak@

3- بازدید از پیج اینستاگرامی lecoarark

4- ثبت نام بصورت آنلاین در کلاس ها از طریق سایت کشوری لکو https://leco.ir/sabtenam/

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ آذر ۹۹ ، ۱۷:۴۳