گروه دانش بنیان لکو ایران نمایندگی اراک

آموزش :لکو مس(چرتکه)؛لکو سام(محاسبات سریع ریاضی)؛لکو روبو(رباتیک از مقدماتی تا پیشرفته)؛آزمایشات جذاب شیمی؛دومینو؛مهندسی خلاقیت؛

گروه دانش بنیان لکو ایران نمایندگی اراک

آموزش :لکو مس(چرتکه)؛لکو سام(محاسبات سریع ریاضی)؛لکو روبو(رباتیک از مقدماتی تا پیشرفته)؛آزمایشات جذاب شیمی؛دومینو؛مهندسی خلاقیت؛

در حال حاضر با توجه به شرایطی که ایجاد شده کلیه کلاس ها بصورت آنلاین است و جلسه اول رایگان است در صورتیکه تمایل به ادامه دوره داشتید مبلغ سرمایه گذاری دریافت می شود .نحوه ثبت نام:1-مراجعه به سایت leco.ir و ثبت نام آنلاین 2-تماس با شماره09394328260 ما را در کانال تلگرامی lecoarak@و پیج اینستاگرام lecoarak و سایت آپارات به آدرس www.aparat.com/lecoarakدنبال بفرمایید.

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندها

۷ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

بشر همواره به دنبال پیداکردن راهی برای گسترش علم و دانش و ترویج آن بوده است. در این راستا میتوان از روش های جذاب و عموما ساده ای برای آموزش افراد استفاده کرد.

یکی از حوزه های مهم و کارآمد در آموزش و یادگیری، بخش علوم فنی مهندسی و به ویژه ساخت پل های عظیم و کاربردی می باشد.

در سالهای اخیر توجه ویژه ای به این حوزه و علی الخصوص ساخت پل هایی از جنس ماکارونی شده است. در واقع سازه های ماکارونی، همان پل های عظیم در مقیاس کوچک شده هستند که با استقبال فراوان علاقمندان این حوزه مواجه شده است.

سازه های ماکارونی چیست؟

به سازه هایی که با هدف آموزشی و تنها به وسیله رشته های ماکارونی و چسب طراحی و ساخته می شوند، سازه های ماکارونی گفته می شود.

این سازه ها، در مقیاس کوچک تری نسبت به سازه ها و پل های عظیم و واقعی ساخته و میزان پایداری و تحمل آنها در برابر فشار سنجیده و اندازه گرفته می شود.

ساخت سازه های ماکارونی

در ساخت یک سازه ایده آل می بایست اهدافی را مدنظر و دنبال کنیم. این اهداف عبارتند از:  ۱- سازه ساخته شده می بایست به گونه ای طراحی شود که با کمترین وزن تحمل بیشترین فشار را داشته باشد.  ۲-  از آنجایی که رشته های ماکارونی در برابر خمش بسیار شکننده و ضعیف هستند، بنابراین این سازه ها باید به گونه ای طراحی شوند که در ساخت آن این خمش، به حداقل میزان ممکن برسد.

نکته بسیار مهم در ساخت این سازه ها، که باید به آن توجه شود این است که همانطور که گفته شد، بدلیل شکننده بودن بافت ماکارونی، این پل ها باید در مکان عاری از گرما و رطوبت بالا قرار گیرند. زیرا در غیر اینصورت ماکارونی ها، ترک می خورند و مقاومت پل کاهش می یابد.

اهداف سازه های ماکارونی

شکوفایی قدرت طراحی و ابتکار عمل دانش آموزان

پرورش قدرت خلاقیت

تقویت اعتماد بنفس

افزایش تعاملات و ارتباطات از طریق انجام کار گروهی

اشنایی با مفاهیم اشکال هندسی سه بعدی

یادگیری مباحث آموزشی علوم(نیرو)

اشنایی با مفاهیم مقاومت اشیاء، اصول ساخت و بهینه سازی

باتوجه به افزایش روزافزون علاقمندان به این حوزه، هرساله مسابقات بسیاری به صورت استانی، کشوری و جهانی برگزار می گردد.

لکوایران نیز در راستای اهداف پژوهش محور دانش آموزی خود و با بهره گیری از اساتید مجرب و متعهد در این رشته جذاب سالیان سال به عنوان یکی از شرکت های پویا، به فعالیت مشغول می باشد. لکو، با برگزاری کلاس های آموزشی سازه های ماکارونی تحت عنوان رشته لکوپل، به صورت حضوری و مجازی اقدام به ثبت نام و برگزاری این دوره ها می کند. همچنین، در جهت آماده سازی دانش آموزان و علاقمندان این رشته، بستر مناسبی برای شرکت و حضور آنان در مسابقات کشوری و جهانی فراهم می باشد.

این رشته، در ۵ ترم و برای گروه سنی ۸ سال به بالا مناسب می باشد. همچنین، سازه های ماکارونی به دو صورت ترمیک و کارگاه های یک روزه قابل اجرا و برگزاری ست.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا شرکت در کلاسهای آنلاین لکو به منظور آمادگی شرکت در مسابقات لکوکاپ ایران:

1- تماس با شماره09183623972

2- بازدید از کانال تلگرامی lecoarak@

3- بازدید از پیج اینستاگرامی lecoarark

4- ثبت نام بصورت آنلاین در کلاس ها از طریق سایت کشوری لکو https://leco.ir/sabtenam/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آبان ۹۹ ، ۰۷:۵۴

 

به گزارش روابط عمومی لکوایران، هفدهمین جشنواره ملی خلاقیت های علمی- پژوهشی لکوکاپ ایران به صورت غیر متمرکز در  ۱۰۵ پایگاه در سراسر کشور برگزار گردید.

جشنواره ملی خلاقیت های علمی- پژوهشی لکوکاپ ایران، به عنوان بزرگترین رویداد پژوهش محور دانش آموزی خاورمیانه هر ساله در فروردین و اردیبهشت ماه برگزار می گردد.
با توجه به شیوع این ویروس و لزوم حفظ سلامت دانش آموزان و خانواده ایشان، تصمیم تیم برگزارکننده بر ایجاد روش جدید در جهت برگزاری این دوره از جشنواره شد. همچنین با توجه به اینکه این جشنواره به عنوان تکمیل کننده چرخه ی آموزشی دانش آموزان می باشد، لذا برگزاری آن از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.

در زمانیکه بسیاری از جشنواره ها و مسابقات یا بصورت کامل لغو گردید و یا با کارهای بسیار ساده تر برگزاری آنها انجام شد، لکوایران با در نظر گرفتن اصل رسالت خود تصمیم به برگزاری غیرمتمرکز و همزمان این رویداد بزرگ ملی گرفت. تصمیمی که شاید چالش های اجرایی آن بسیار در ابتدای راه مورد بحث قرار گرفته بود.

 

در این قسمت به اعلام نتایج ۱۰ نفر برتر در رشته لکوروبو می پردازیم:

 

رتبه های برتر رشته لکوروبو( فوتبالیست مقدماتی):

رتبه اول: سید رادین صدری از گلوگاه

رتبه دوم: هیربد آفرید از گلوگاه

رتبه سوم: شاهین اوانپور از گلوگاه

رتبه چهارم: پارسا امیرخانلو از گلوگاه

رتبه پنجم: رضاخلیل تبار از بابل

رتبه ششم: محمد امین برزگر از گلوگاه

رتبه هفتم: علی میرزایی از کرمان

رتبه هشتم: علیرضا زعیم زاده از کرمان

رتبه نهم: باربد خادملو از گلوگاه

رتبه دهم: شاهرخ فضل علی از گلوگاه

 

رتبه های برتر رشته لکوروبو( فوتبالیست پیشرفته):

رتبه اول: میرعلی مهدوی از بهشهر

رتبه دوم: ارمیا حاجی محمدی از گرگان

رتبه سوم: محمدرضا اردستانی از ورامین

رتبه چهارم: امیرمحمد لطیفی از آمل

رتبه پنجم: امیرعلی کریم زاده از بهشهر

رتبه ششم: مهسا پیرمرادیان از گزگان

رتبه هفتم: سپهر بناوند از رودان

رتبه هشتم: اهورا محمدی از شیراز

رتبه نهم: ابوالقاسم گرین از گرگان

رتبه دهم: سجاد رهدار از قم

 

رتبه های برتر رشته لکوروبو( قوتبالیست تخصصی):

رتبه اول: عرفان مجریان از گلوگاه

رتبه دوم: امیر حسین فضل علی از گلوگاه

رتبه سوم: رضا حسین زاده از کرمان

رتبه چهارم: فرهان مهدوی از بهشهر

رتبه پنجم: محمد رسول باقری از بهشهر

رتبه ششم: علیرضا فضلی از بهشهر

رتبه هفتم: محمد هادی کریمی از ورامین

رتبه هشتم: ابوالفضل صالحی از رودان

رتبه نهم: علی اصغر خادم از بندرعباس

رتبه دهم: متین صیادی از همدان

 

رتبه های برتر رشته لکوروبو(پارک نوری):

رتبه اول: علی موجریان از گلوگاه

رتبه دوم: سینا رضایی از گرگان

رتبه سوم: سام افضلی از بابل و امیر رضا اکبری از آمل

رتبه پنجم: امیرعلی باقری از تبریز

رتبه ششم: آرش شیبانی از گرگان

رتبه هفتم: آراد قادر پور از کرمان

رتبه هشتم: سید محمد حسینی از گرگان

رتبه نهم: آیتا بدرآبادی از رودان

رتبه دهم: امید محمدزاده از بابل

 

رتبه های برتر رشته لکوروبو(آتشنشان):

رتبه اول: صدرا غلامی از کرمان

رتبه دوم: پارسا حسین خانی از کرمان

رتبه سوم: پرهام حسین نژاد کلاگر از بابل

رتبه چهارم: ماهان کاظمی از بابل

رتبه پنجم: امیرعلی باباعلیان از بابل

رتبه ششم: علیرضا میرزایی از بابل

رتبه هفتم:ابوالفضل شعبانی از گرگان

رتبه هشتم: پرهام خلیلی از محلات

رتبه نهم:ر پویا اندواری از آمل

 

رتبه های برتر رشته لکوروبو(جنگنجوی مقدماتی):

رتبه اول: بنیامین ملائیان از سمنان

رتبه دوم: مهدی مسلمی از کرمان

رتبه سوم: ایلیا قلیان از بهشهر

رتبه چهارم: ابوالفضل حمزه از بهشهر

رتبه پنجم: سبحان علینژاد از بهشهر

رتبه ششم: آرش محمدی از محلات

رتبه هفتم: احسان حافظی از تبریز

رتبه هشتم: مهرشاد زارع نصرتی از بهشهر

رتبه نهم مشترک: امیرعلی جعفریان از سمنان و  امیرحسین رضایی از گلوگاه

رتبه دهم: محمد مهدی نوحی از دماوند

 

رتبه های برتر رشته لکوروبو(جنگجوی آزاد):

رتبه اول: ابوالفضل مرید زاده از کرمان

رتبه دوم  و سوم مشترک: علی خواجیان – امیرحسین قاسمیان از گلوگاه و سید مهدی علوی از کرج

رتبه چهارم: ابوالفضل حقیقی از الیگودرز

رتبه پنجم: امیر علی حبیبی از ساری

رتبه ششم مشترک: امیر محمد اسلامی  از دلیجان و میلاد حسینی از آمل

رتبه هفتم مشترک: سید محسن حسینی  از بهشهر – امیر حسین هوشدار رستمی از بهشهر و محمد حسین فرجی لموکی از ساری

رتبه هشتم : عرفان منافی از اردبیل

رتبه نهم مشترک: سینا قنبری از دلیجان – کیارش پیری از دلیجان و بردیا بخشی از ساری

رتبه دهم مشترک: حسن گودرزی از بروجرد – مهدی شهسواری از سعدآباد – حمید محمودی از سعدآباد – محمد امین عرفانی از دلیجان -امیر آرسام شفیعی ا زدلیجان  و  فواد مرتضی قلی از دماوند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آبان ۹۹ ، ۲۱:۳۳

لکو پل یا سازه های ماکارونی یکی از 14 رشته پر هیجان لکو می باشد که در حال حاضر در دو ترم با سر فصل های متفاوت ارائه می گردد.

دانش آموزان در این دوره پس از تقویت مهارن های تئوری به مهارت های عملی پرداخته و سازه های راندمانی و یا فشاری را با کمک مربی خود می سازند.

لازم به ذکر است دانش آموزان پس از گذراندن دوره های لکو پل و طی مراحل مسابقات شهرستانی و استانی به لکوکاپ ایران راه پیدا خواهند نمود.

شما هم می توانید به خانواده بزرگ لکو بپیوندید.

با لکو خلاق شو

با لکو نابغه شو

من هم لکویی هستم

لکو حامی پژوهش دانش آموزی

لکو بزرگترین سیستم پژوهش دانش آموزی

جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا شرکت در کلاسهای آنلاین لکو به منظور آمادگی شرکت در مسابقات لکوکاپ ایران:

1- تماس با شماره09183623972

2- بازدید از کانال تلگرامی lecoarak@

3- بازدید از پیج اینستاگرامی lecoarark

4- ثبت نام بصورت آنلاین در کلاس ها از طریق سایت کشوری لکو https://leco.ir/sabtenam/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آبان ۹۹ ، ۲۳:۱۹

واژه پژوهش یک کلمه فارسی، معادل واژه انگلیسی research است. در فرهنگ فارسی عمید پژوهش به معنای جست و جو کردن، تفحص کردن، تحقیق کردن، خواستن، بازخواستن، طلب کردن و جویا شدن است.

صاحب نظران، پژوهش علمی را به صورت های مختلفی بیان کرده اند که دو نمونه از تعاریف در زیر آورده شده است:

پژوهش علمی، بررسی نظام یافته، کنترل شده، تجربی و انتقادی در مورد پدیده های طبیعی است که روابط احتمالی بین این پدیده ها به وسیله نظریه و فرضیه هدایت می شود.

پژوهش علمی عبارت است از فرآیند جست و جوی منظم برای مشخص کردن یک موقعیت نامعین.

به طور معمول یک سوال یا مسئله آغازگر پژوهش است. بعد از طرح مسئله یا سوال است که پژوهشگر به پژوهش می پردازد.پژوهشگر براساس دانش و نظریه های موجود، در رشته ی خود و نیز با توجه به نتایج پژوهش های مشابه قبلی، به طرح فرضیه می پردازد.

روش پژوهش نشان می دهد که فرضیه چگونه آزموده شود و براساس آن اطلاعات یا داده های لازم چگونه جمع آوری شوند.

پس از جمع آوری داده های پژوهش و تجزیه و تحلیل آنها، اگر نتایج حاصل شده، درستی فرضیه را تایید کرد دو حالت پیش می آید:

۱-اگر نتیجه جزئی باشد، می گویند یک واقعیت به اثبات رسیده است.

۲-اگر نتیجه کلی باشد، می گویند یک قانون بدست آمده است.

پس از کشف چندین قانون در یک زمینه ی علمی، از ترکیب و ادغام آنها، قانون جامع تری بدست می آید که نظریه ی علمی نامیده می شود و هدف اساسی علم، نظریه است.

پژوهش دانش آموزی

به طور قطع اساس توسعه ی تفکر پژوهشی از مدارس آغاز می گردد. ایده ی آغاز پژوهش از دبستان و حتی پیش دبستان ایده ی خوبی به نظر میرسد، در صورتیکه نتیجه ی آن صرفا طراحی کتابه، جزوه و اقدامات مشابه آن نباشد.

در نظام آموزشی ما، پژوهش برون مدرسه‌ای تنها مختص دانش‌آموزان سال‌های پایانی دبستان و دوره ‌های راهنمایی تحصیلی و دبیرستان نیست، بلکه مخصوص سال‌های اول، دوم و سوم دبستان نیز هست. در واقع برای دانش‌آموزان کلاس اول ابتدایی هم که هنوز الفبای فارسی را یاد نگرفته‌اند به هریک از درس‌ها نمره پژوهش اختصاص می‌یابد.

منظور از پژوهش دانش‌آموزی تنها انجام تحقیق به صورت مکتوب و نوشتاری نیست. تحقیق در دوره ‌های ابتدایی و راهنمایی تحصیلی و در درس‌های متفاوت و براساس شرایط اقتضائات، خواسته ‌ها، امکانات و توانمندی‌های دانش‌آموزان و نیز هنرمندی و شناخت معلمان از موضوع و گستره‌ی پژوهش، می‌تواند به یکی از شیوه‌ ها و در ارتباط با هر موضوعی که به دانش‌آموز و یا گروهی از دانش‌آموزان داده می‌شود، انجام پذیرد و ارائه شود. در همه موارد حجم پژوهش باید بسیارکم  و در حد ویژگی‌های سنی و روان‌شناختی فراگیرندگان باشد.

هر فعالیتی در مدرسه، که نام پژوهش بر آن نهاده می شود باید بر تفکر پژوهشی مبتنی باشد و جریان اندیشه ورزی در ان دیده شود وگرنه مطابق معمول گرفتار جریان های کلیشه ای و تک بعدی آموزشی خواهیم شد که با رنگ ولعاب پژوهش معرفی می گردند.

هدف پژوهش دانش آموزی

آن چه باید هدف پژوهش های دانش آموزی قرار گیرد، استفاده از پژوهش و در واقع روش علمی، به عنوان یک روش تفکر و حل مسئله می باشد. تفکر پژوهشی را می توان “کاربست مراحل روش علمی در مسائل زندگی” تعریف کرد.

روش علمی، امکان اندیشیدن منظم، منطقی و هدفمند فراهم آورده که به نوعی در مقابل روش های احساسی و هیجانی قرار می گیرد.

رشته لکوپد(پژوهش دانش آموزی)

باتوجه به موارد بیان شده و لزوم توجه هر چه بیشتر به پژوهش دانش آموزی و تقویت آن در بین دانش آموزان، لکوایران در راستای اهداف پژوهش محور دانش آموزی خود، سالهاست که به برگزاری دوره ی اموزشی پژوهشی تحت عنوان رشته ی جذاب “لکوپد” می پردازد که در آن دانش آموزان می توانند سازه های خلاق و پژوهشی خود را به نمایش گذاشته و با در اختیار داشتن مربیان مجرب و متعهد به سطوح بالای پژوهشی دست یابند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ آبان ۹۹ ، ۲۱:۳۸

لکو لب یا جادوی طبیعت یکی از 14 رشته پرهیجان لکو می باشد که در حال حاضر در دو ترم با سر فصل های متفاوت ارائه می گردد.

دانش آموزان در این دوره به تقویت مهارت های تئوری و عملی پرداخته و آزمایش هایی کاملا کاربردی همچون صابون؛خمیر دندان؛مایع ظرفشویی و ...را با کمک مربی خود می سازند.

لازم به ذکر است دانش آموزان پس از گذراندن دوره های لکولب و طی مراحل مسابقات شهرستانی و استانی به لکوکاپ ایران راه پیدا خواهند نمود.

شما هم میتوانید به خانواده بین المللی لکو در 11 کشور جهان بپیوندید.

با لکو خلاق شو

با لکو نابغه شو

من هم لکویی هستم

بسوی یادگیری بسوی لکو

لکو حامی پژوهش دانش آموزی

جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا شرکت در کلاسهای آنلاین لکو به منظور آمادگی شرکت در مسابقات لکوکاپ ایران:

1- تماس با شماره09183623972

2- بازدید از کانال تلگرامی lecoarak@

3- بازدید از پیج اینستاگرامی lecoarark

4- ثبت نام بصورت آنلاین در کلاس ها از طریق سایت کشوری لکو https://leco.ir/sabtenam/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ آبان ۹۹ ، ۲۱:۱۸

رباتیک چیست ؟

رباتیک شاخه‌ای میان رشته‌ای از مهندسی و علم است که شامل مهندسی مکانیک، مهندسی برق و علوم رایانه و چند رشته دیگر می‌شود . رباتیک شامل طراحی، ساخت، راه اندازی و استفاده از رباتها می‌شود.

 کاربردهای رباتیک

امروزه، ربات ها در هر موقعیت و به هر منظوری به کار می روند و بسیاری از آن‌ها در فرایندهای تولید یا مکانهایی که انسان ها قادر به حیات نیست، استفاده می‌شوند. ربات ها در اشکال مختلف طراحی و ساخته می شوند، ولی بعضی از آن‌ها طراحی می‌شوند تا شبیه انسان به نظر برسند. ربات های انسان نما می توانند حرف زدن، راه رفتن و فرآیندهای شناختی انسان را تقلید کنند. بسیاری از ربات های امروزی، در گستره ربات های مقلد قرار می گیرند.

ایده طراحی و ساخت ماشین های خودکار به دوران گذشته بر می گردد ولی تحقیق و پژوهش در خصوص کاربردی شدن این ماشین ها، مربوط به قرن بیستم می باشد.

همگام با پیشرفت صنایع و  تکنولوژی، تحقیق و طراحی در خصوص ساخت ربات های جدید آغاز گردیده و بسیاری از ربات ها در حوزه های مختلف صنعتی، نظامی، خانگی و … به کار برده می شوند.

با پیشرفت علم رباتیک در آینده ای نه چندان دور، علم رباتیک با پیشرفتی بسیار زیاد مواجه خواهد شد، به گونه ای که این ربات ها کلیه امور ریاضی، محاسباتی و بدنی را به عهده خواهند گرفت و تمامی آنها جایگزین انسان خواهند شد. همچنین در بسیاری از خطوط قطعات الکترونیک، تولید دارو و اعضای مصنوعی بدن نیز شاهد به کارگیری علم رباتیک نیز هستیم.

مزایای کلی آموزش رباتیک به کودکان

پرورش و تقویت خلاقیت در کودکان

تقویت میزان علاقمندی به الکترونیک  و ریاضیات

تقویت مهارت کار گروهی

افزایش مهارت حل مسئله

شناسایی استعداد و خلاقیت ذهنی کودکان

 آموزش رباتیک به کودکان

زمانی که صحبت از آموزش رباتیک به کودکان می شود، منظورمان سرهم کردن چند قطعه ی آماده نیست. بلکه در مرحله نخست ما بدنبال  کشف استعداد و تقویت خلاقیت در او هستیم.

کودکان در کنار آموزش رباتیک و آشنایی با قطعات آن، به یادگیری گام به گام و تدریجی علومی مثل ریاضی، فیزیک، مکانیک نیز خواهند پرداخت. در واقع آموزش رباتیک، زمینه آموزش و یادگیری علوم دیگر را نیز فراهم خواهد کرد.

کودک می تواند با در اختیار داشتن ابزار و قطعات رباتیک، زیباترین و بهترین چیزی که در ذهن دارد را تصویرسازی و آن را به مرحله ساخت و اجرا بگذارد.

همچنین با یادگیری رباتیک، در مدت کوتاهی خواهد توانست ماشین و ربات های جالب و جذاب و خلاقانه بسازد.

لکوایران، در راستای اهداف مزرعه فکر و افزایش میزان یادگیری دانش آموزان با رشته رباتیک، دوره های مرتبط با این رشته جذاب را تحت عنوان رشته لکوروبو برگزار می کند. لکوروبو با طراحی نظام مند خود برای پرورش ذهنی کودکان با هر سطحی از استعداد طراحی شده است. در این رشته، کودکان از مرحله کار با سازه های مکانیکی و ساخت دست سازه های خلاق تا مرحله الکترونیک و برنامه نویسی را طی خواهند کرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا شرکت در کلاسهای آنلاین لکو به منظور آمادگی شرکت در مسابقات لکوکاپ ایران:

1- تماس با شماره09183623972

2- بازدید از کانال تلگرامی lecoarak@

3- بازدید از پیج اینستاگرامی lecoarark

4- ثبت نام بصورت آنلاین در کلاس ها از طریق سایت کشوری لکو https://leco.ir/sabtenam/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ آبان ۹۹ ، ۱۴:۳۸

دومینو یک بازی و سرگرمی جذاب فکری است که از ساختن یک زنجیره از مستطیل های کوچک تشکیل می شود.

در این بازی با چیدن قطعه های مستطیل شکل میتوان تصاویر و اشکال مختلف، متفاوت و متنوعی را به وجود آورد.

نوعی از بازی دومینو به نام تاپلینگ وجود دارد که شامل چیدن زنجیره‌ای از دومینو هاست که با چیدن مستطیل‌های کوچکی که کنار هم قرار می‌گیرد شروع می‌شود. زمانی که یکی از آنها بیفتد، به صورت زنجیر وار بقیه قطعات هم می‌افتند.

با قطعات دومینو می توان طرح های جالب و متنوعی ایجاد کرد که این خصوصیت باعث رشد و تقویت خلاقیت افراد خواهد شد.

تاریخچه بازی دومینو

عده ای معتقدند بازی دومینو، در ابتدا در کشور چین پدیدار گشت و دومینوی نوین و جدید در ایتالیا تولید و ارائه شد.

اما ایده این بازی برای نخستین بار ، توسط ملوانان انگلیسی که در سفرهای طولانی مدت خود به دنبال راهی برای سرگرمی و اوقات فراغت بودند، ابداع شد. آقای روبین پاول ویجرز، معروف به اقای دومینو در سال ۱۹۹۸ میلادی، این بازی را در هلند و سپس سایر نقاط جهان انتشار داد. جالب است بدانید هرساله در ماه نوامبر، جشنواره ای تحت عنوان روز دومینو در سطح بین المللی برگزار و علاقمندان این بازی جذاب را از سراسر دنیا گرد هم می آورد.

دومینو در ایران

بازی دومینو پس از ورود به کشور ما، توانست جایگاه خاص و ویژه ای بین اقشار و گروه های مختلف اجتماعی از جمله: دانش آموزان، خانواده ها، دانشجویان و … به دست بیاورد.

از این رو، مسابقات، جشنواره های استانی و کشوری هرساله در حال برگزاری می باشد که با استقبال مخاطبان بسیاری مواجه شده است.

مسابقات دومینو با طراحی  مکانیزم های از پیش تعیین شده به همراه تکنیک خاص چیدمان قطعات دومینو، تلفیقی از هنر و خلاقیت افراد را به نمایش می گذارد.

اهداف بازی دومینو عبارتند از:

افزایش توجه و تمرکز

افزایش سرعت عمل

تقویت توالی دیداری

افزایش هماهنگی چشم و دست

افزایش میزان خلاقیت فردی

تقویت قوه ی تخیل

تقویت مهارت های ارتباطی، مشارکتی و هیجانی بین افراد

تقویت روحیه همکاری افراد

تقویت هوش تجسمی- فضایی

باتوجه به موارد یاد شده و همچنین بدلیل استقبال روزافزون اقشار مختلف افراد جامعه از این بازی سرگرم کننده که پایه ای خلاقانه دارد، لکوایران برآن شد در راستای اجرای تئوری مزرعه فکر، اقدام به برگزاری دوره های آموزشی این بازی جذاب در قالب رشته ای جذاب به نام لکودومینو نماید. لکو، در جهت افزایش میزان خلاقیت و تمرکز دانش آموزان، با برگزاری این دوره ها به صورت حضوری و مجازی بستری مناسب را برای همه ی افراد با نیازهای متفاوت فراهم کرده است. همچنین، در کنار دوره های آموزشی متنوع و خلاقانه، پکیج آموزشی زیبا و جذابی برای آموزش افراد در اختیار آنان قرارخواهد گرفت.

لکودومینو هم اکنون در ۴ ترم و برای گروه سنی ۴ سال به بالا مناسب می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا شرکت در کلاسهای آنلاین لکو به منظور آمادگی شرکت در مسابقات لکوکاپ ایران:

1- تماس با شماره09394328260

2- بازدید از کانال تلگرامی lecoarak@

3- بازدید از پیج اینستاگرامی lecoarark

4- ثبت نام بصورت آنلاین در کلاس ها از طریق سایت کشوری لکو https://leco.ir/sabtenam/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ آبان ۹۹ ، ۱۰:۵۲