آموزشگاه رباتیک در اراک_نمایندگی لکو ایران

آموزش : رباتیک_چرتکه_آزمایشات جذاب شیمی

آموزشگاه رباتیک در اراک_نمایندگی لکو ایران

آموزش : رباتیک_چرتکه_آزمایشات جذاب شیمی

به منظور کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09183623972 تماس حاصل فرمایید.آموزشگاه در حال حاضر از ساعت 3 عصر لغایت 8 عصر فعال می باشد.جهت ثبت نام در کلاس های حضوری رباتیک در اراک به آدرس خیابان عباس آباد بالاتر از امام زاده جنب دبیرستان صالحین آموزشگاه موفقیت از منوی بالا(ثبت نام آنلاین )استفاده فرمایید؛ تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم.

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

۱۸ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

تشریح جانوری چیست؟

تشریح یا آناتومی شاخه‌ای از علوم زیستی است که به بررسی ساختار و شیوه ی  کار تن و بدن جانداران می‌پردازد. در تعریفی دیگر می توان گفت: شناسایی قسمت‌های مختلف بدن و ارتباط ساختمانی آن‌ها با همدیگر می‌باشد.

زیر شاخه‌های آن تشریح جانوری و تشریح گیاهی می‌باشد.

اهمیت تشریح جانوری

علم تشریح جزء مهم و ضروری ای از علوم پایه پزشکی و دامپزشکی است. تشریح خود دارای دو جزء ماکروسکوپی و میکروسکوپی یا بافت‌شناسی است .

تشریح ماکروسکوپی تحت عنوان کالبدشناسی است و همان‌طور که از نامش بر می‌آید به تشریح بدن انسان و سایر جانداران در سطح ماکرو به معنی بزرگ می‌پردازد.

تشریح میکروسکوپی به تشریح بدن انسان و سایر موجودات در سطح میکرو به معنی کوچک می‌پردازد و در علم پزشکی تحت عنوان بافت‌شناسی شناخته می‌شود.

تاریخچه تشریح

تاریخچه تشریح و آناتومی به لحاظ پستی و بلندی‌های شناخت ارگان‌های مختلف بدن (از جهت مخالفت مردم با تشریح) از سایر علوم متمایز می‌شود. همچنین روند پیشرفت این علم از گذشته که با پاره‌پاره کردن اجساد همراه بود، امروزه به‌طور چشمگیری با کمک ابزارهای رادیو لوژی و MRI, ultra sound و تغییر کرده‌است.

تقسیم بندی تشریح

نوعی از  تقسیم‌بندی بر اساس عناصر تشریحی می‌باشد که به زبان ساده، عناصر تشریحی را می‌توان شامل استخوان، مفصل، ماهیچه (عضله)، و احشا در نظر گرفت. بدین ترتیب کالبدشناسی به چهار بخش استخوان‌شناسی، مفصل‌شناسی، ماهیچه‌شناسی و احشاشناسی تقسیم می‌شود. مراد از احشا اعصاب مرکزی مغز و نخاع شوکی و اعصاب محیطی، قلب و رگ‌های خونی سرخرگ و سیاهرگ، دستگاه گوارش و دستگاه تنفس و دستگاه ادراری و دستگاه لنفاوی می‌باشند.

اهمیت تشریح جانوری برای دانش آموزان

اگرچه می دانیم که بازی های رایانه ای از جذابیت بالایی در میان نوجوانان و دانش آموزان برخوردار است،  اما دانش آموزان به تفریحات آموزشی و انگیزه نیاز دارند و این باور که آزمایشهای علمی در دنیای واقعی برای آنان جذابیت کمتر دارند، نادرست است. برای دانش آموزان فعالیتهای عملی در دنیای واقعی میتواند به مراتب جذاب تر و لذت بخش تر باشد، به شرط آنکه برنامة مناسبی برای آزمایشگاه طراحی شود و همة آنان را درگیر کار عملی و یادگیری کند. دانش آموزان با این کار به جای حفظ طوطی وار مطالب، آنها را به صورت عینی مشاهده می کنند و با درگیر کردن همة حواس پنجگانة خود و بیداری حس کاوشگری در خود، سعی میکنند با تعامل با همگروهی ها و با موشکافی مطالب را یاد بگیرند که طبعا منجر به درک عمیق تر و ماندگاری بیشتر آموخته های ذهنی به نحو مؤثرتر خواهد شد(سالاری).

لکوایران نیز با بهره گیری از به روزترین منابع موجود در علم تشریح و به کارگیری مجرب ترین اساتید و مربیان در این حوزه  مدت هاست به برگزاری کلاس های تشریح در قالب رشته ای جذاب و هیجان انگیز به نام “لکوبیو” کرده است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا شرکت در کلاسهای آنلاین لکو به منظور آمادگی شرکت در مسابقات لکوکاپ ایران:

1- تماس با شماره09394328260

2- بازدید از کانال تلگرامی lecoarak@

3- بازدید از پیج اینستاگرامی lecoarark

4- ثبت نام بصورت آنلاین در کلاس ها از طریق سایت کشوری لکو https://leco.ir/sabtenam/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۹ ، ۲۱:۴۶

خلاقیت، توانایی و ظرفیت فرد برای تولید ایده ها، آثار و محصولات نو و ابتکاری می باشد.

رشد و پرورش  خلاقیت موجب می شود که فرد با شرایط و موقعیت های محیطی به گونه ای غیر معمول ولی مفید، سازگاری و انطباق پیدا کند.

به عقیده برخی از صاحب نظران از جمله رانکو، آلبرت و استرنبرگ، خلاقیت ضمن داشتن توانایی های استدلالی در درون خویش با تخیل و واگرایی همراه است. همچنین براساس دیدگاه گیلفورد، تفکر واگرا یا به عبارتی تفکر خلاق شامل سه بعد سیالی، انعطاف پذیری و ابتکار است.

سیالی به معنای سرعت بیان و تولید هرچه بیشتر مفاهیم، جملات و ایده هاست.

انعطاف پذیری به معنای انتقال از طبقه ای از پاسخ ها به طبقه ای دیگر است.

ابتکار به معنای دورشدن از امور رایج و واضح یا قطع رابطه با تفکر مبتنی بر عادت است.

نقش خانواده در خلاقیت کودکان

یکی از مهم ترین عوامل رشد و پرورش خلاقیت در  کودکان، خانواده می باشد. از آنجایی که حساس ترین مراحل رشد خلاقیت در بستر خانواده و محیط آن شکل می گیرد، لذا روش های تربیت فرزند و سبک های فرزندپروری در رشد و شکوفایی خلاقیت فرزندان نقشی بسیار مهم و تعیین کننده ایفا می کند.

این نقش به نحوی مهم است که میتواند باعث شکوفایی و یا بالعکس محو خلاقیت در فرزندان شود.

در واقع میتوان گفت، والدین از طریق درگیر شدن در فعالیتهای خلاق کودک در رشد و شکوفایی خلاقیت او سهیم هستند. والدین میبایست فرصت لازم و کافی را برای پرسش و پاسخ، کنجکاوی و کشف و شهود محیط اطراف، به کودکان خود بدهند و هرگز آنان را محدود نکنند.

پرورش تفکر خلاق در کودکان

کودکان سرشار از خلاقیت اند. مانند هر چیز دیگر، بزرگ‌ترها باید تفکر خلاق کودکان را هدایت کنند.

تشویق به تولید و خلق ایده های جدید، توانایی تفکر خلاق را درکودکان افزایش داده و انگیزه و اشتیاق او را برای یادگیری عمیق بالا می برد و بدین نحو میتوان کودک را به تفکر واگرا تشویق نمود.

زمانی که به کودک بیاموزیم که شک و ابهام در هرچیزی، ترسناک نیست، مهارت تفکر در او قدرت بیشتر گرفته و خلاقیت در او بروز پیدا خواهد کرد.

ویژگی های کودکان خلاق

توجه و تمرکز بالا در شنیدن، دیدن و انجام کارها

توجه به جزئیات هر چیز در محیط اطراف

بررسی منابع و اطلاعات متعدد در اطراف

کشف و شهود و وارسی در محیط

داشتن حس کنجکاوی بالا

جسارت کلامی و گفتاری بالا

پرسیدن سوالات غیرمعمول و غیرمنتظره

در پایان میتوان گفت که رشد و پرورش خلاقیت در کودکان، این امکان را به آنان خواهد داد تا به ابراز وجود بپردازند. خلاقیت آنها نشانگر شخصیت و اصالت آنهاست. همچنین فعالیت های خلاقانه، باعث ایجاد  فرصت هایی برای حل مسئله و آزمایش ایده های جدید خواهد شد. در واقع، کودکانی که به طور مرتب از خلاقیت خود استفاده می کنند، بهتر می توانند خود و دنیای پیرامون شان را درک کرده و  توسعه تفکر خلاقانه، تقویت و رشد آنان را در ابعاد عاطفی، اجتماعی و شناختی در پی خواهد داشت.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا شرکت در کلاسهای آنلاین لکو به منظور آمادگی شرکت در مسابقات لکوکاپ ایران:

1- تماس با شماره09394328260

2- بازدید از کانال تلگرامی lecoarak@

3- بازدید از پیج اینستاگرامی lecoarark

4- ثبت نام بصورت آنلاین در کلاس ها از طریق سایت کشوری لکو https://leco.ir/sabtenam/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۹ ، ۰۷:۴۷

چرتکه، وسیله‌ای قدیمی و یک ابزار محاسباتی بوده که برای انجام چهار عمل اصلی، مورد استفاده قرار می گرفته است.

چرتکه واژه ای روسی، به معنای تسبیح می باشد که وارد زبان فارسی شده است و بازاریان قدیمی از آن وسیله برای انجام محاسبات و حساب و کتاب خود استفاده می کردند.

امروزه از این وسیله، با کمی تغییرات و  با استفاده از اصول آموزشی چرتکه ژاپنی، در جهت یادگیری کودکان و پرورش ذهن آنان بهره گرفته می شود.

تاریخچه چرتکه

اولین چرتکه توسط سومری ها در حدود ۲۳۰۰ الی ۲۷۰۰ سال قبل از میلاد مسیح مورد استفاده قرار گرفته است.

ایرانیان برای نخستین بار در دوران پادشاهی هخامنشیان در حدود ۶۰۰ سال قبل از میلاد مسیح شروع به استفاده از چرتکه کرده اند.

ساختار چرتکه به چه صورت می باشد؟

در توضیح ساختار چرتکه میتوان گفت: چرتکه از قابی تشکیل شده‌ که دارای سیم‌هایی موازی با یکدیگر بوده و مهره‌هایی بر روی این سیم‌ها حرکت می‌کنند. هر ستون، که از یک سیم تشکیل شده‌است، نشان‌دهنده‌ی یک جایگاه در سامانه دهدهی است. نخستین ستون سمت راست، ستون یکان‌ها و ستون بعدی که در سمت چپ آن قرار می‌گیرد، ستون دهگان‌هاست و به همین ترتیب ستون‌ها ادامه می‌یابند.

این وسیله قدیمی ژاپنی که امروز ماشین حساب ها توانسته اند خود را جایگزین آن کنند امروزه تبدیل به یک از روش های جالب و سریع برای محاسبات ریاضی شده است.

اهمیت یادگیری چرتکه برای کودکان

به عقیده گاردنر،  هوش، توانش روانی- زیستی به منظور پردازش اطلاعات است که می‌تواند در یک محیط فرهنگی جهت حل مسأله یا خلق محصولاتی که در یک فرهنگ ارزشمند است فعال شود‌. وی معتقد است هر فرد دارای مجموعه‌ای از مهارت‌هایی است که او را قادر می سازد تا وقتی در زندگی با مشکلات واقعی مواجه می‌شود آن‌ها را حل کند.

از آنجایی که هر فرد از زمان تولد خود و در طی دوران کودکی زمان زیادی را صرف رشد فعالیت های شناختی و مغزی خود می کند، این دوران از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. تمرین با چرتکه به صورت تمرین تصور ذهنی، باعث تقویت فرآیدهای شناختی در کودکان می شود.

امروزه چرتکه به عنوان یک ابزار مهم و کاربردی در عصر دیجیتال مورد استفاده قرار گرفته که به صورت گسترده بر یادگیری موثر ریاضی و رشد ذهنی کودکان تاثیر بسزایی دارد.

نکته حائز اهمیت این است که بر خلاف آموزش سنتی در ریاضی که تنها معطوف به استفاده و به کار گیری از نیکره چپ مغز افراد می شد، تصویرسازی چرتکه در ذهن، توسط کودکان،  باعث به کار افتادن نیم کره راست مغز نیز خواهد شد.

در مجموع با استفاده از منطق نیم کره چپ و جابجائی مهره چرتکه ها بصورت مجازی و با استفاده از نیم کره راست و ترکیب این دو،  باعث تقویت عملکرد نیم کره های راست و چپ مغز می شود.

مزایای یادگیری چرتکه

تقویت مهارت های محاسباتی

افزایش توانایی حل مسئله

تقویت مهارت های شنیداری

تقویت حافظه

تقویت فرآیندهای شناختی

تقویت اعتماد بنفس

تقویت مهارت های حرکتی ظریف

افزایش قدرت یادگیری و تصویرسازی ذهنی

تقویت ادراک مفاهیم ریاضی

 لکوایران، در راستای اهداف پژوهش محور خود و  اجرای تئوری مزرعه فکر با برگزاری دوره های آموزشی چرتکه تحت عنوان رشته جذاب  لکومس(محاسبات ذهنی با چرتکه) در سراسر کشور، امکان شرکت دانش آموزان عزیز را در این

دوره های آموزشی را فراهم نموده است. این رشته برای سنین ۵ تا ۱۳ سال مناسب می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا شرکت در کلاسهای آنلاین لکو به منظور آمادگی شرکت در مسابقات لکوکاپ ایران:

1- تماس با شماره09394328260

2- بازدید از کانال تلگرامی lecoarak@

3- بازدید از پیج اینستاگرامی lecoarark

4- ثبت نام بصورت آنلاین در کلاس ها از طریق سایت کشوری لکو https://leco.ir/sabtenam/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مهر ۹۹ ، ۱۰:۴۹

علم ریاضیات  از علوم پایه ای جهان محسوب شده و کشف و بررسی مسائل آن به دلیل پر رمز و راز بودن ریاضی از دشوارترین راه ها تلقی می گردد. ریاضیات یک زبان جهانی بوده و بی شک پیشرفت امروز جهان به سمت مدرنیته را مدیون علم ریاضیات و محاسبات آن هستیم.

ریاضیات به مطالعه و بررسی مباحثی چون جبر، هندسه، نظریه اعداد و آنالیز آنان می پردازد. ریاضیدان ها به دنبال این مسئله هستند تا به الگوهایی دست یابند تا بتوانند از آنها بهره برده و حدسیات و فرضیات خود را به صورت فرمول درآورند. آنان درستی و نادرستی فرضیات خود را با اثبات ریاضی نشان می دهند.

تاریخچه علم ریاضی

حساب، به معنای علم اعداد و دارای ریشه ای یونانی می باشد. نخستین اعداد ثبت شده نیز خطوطی بودند که روی یک چوب کشیده شده و به آنها چوب خط می گفتند. این خطوط را به دسته های چندتایی ( دوتایی و ۵ تایی) تقسیم بندی می کردند. بعد از مدت ها به آنها، نمادهای خاصی اختصاص پیدا کرد و یک دستگاه ایجاد شد. علم ریاضی، با استفاده از منطق و تجرید از مفاهیمی مثل محاسبه، اندازه گیری، شمردن و مطالعه نظام مند اشکال و اشیا به وجود آمد. از زمانی که انسان نوشتن را آموخت، ریاضیات کاربردی نیز به عنوان یکی از فعالیت های بشر وجود داشته است.

تراختنبرگ که بود؟

یاکوف تراختنبرگ، ریاضیدان روسی، مبدع روش محاسبه ذهنی به روش سریع می باشد. وی  در سال ۱۹۵۰ مؤسسه ریاضی زوریخ را بنا نهاد که صبح‌ها شاگردان هفت تا هجده ساله و عصرها زنان و مردان علاقمند به این روش، در سر کلاسهای درس وی حاضر می‌شدند و از سادگی روش جدید او در ریاضیات لذت می‌بردند.

روش تراختنبرگ، روشی برای انجام محاسبات سریع ریاضی می باشد. تراختنبرگ، در دورانی که در زندان های نازی ها اسیر و تحت فشار بود، برای رهایی ذهن خود، این روش را اختراع کرد. این روش شامل الگوریتم هایی است که فرد با به خاطر سپردن آنها می تواند محاسبات پایه ریاضی را به سهولت و سرعت انجام دهد و به جواب برسد.

مزایای مهم روش تراختنبرگ عبارتند از: سرعت بالاتر و دقت و سهولت بیشتر در انجام محاسبات.

تراختنبرگ بر این اعتقاد بود که علت اینکه برخی از ما در کار با اعداد دچار مشکلاتی هستیم، سختی و دشواری فهم حساب و ریاضیات نیست، بلکه علت آن در روش های کهنه و قدیمی است که با آن آموزش دیده ایم.

رشته لکوسام( محاسبات سریع ریاضی)

امر یاددهی، از اصول مهم و اساسی برای تشویق دانش آموزان به امر آموزش و یادگیری محسوب می شود. شرکت لکوایران نیز، در راستای نیل به اهداف پژوهش محور دانش آموزی، اقدام به برگزاری دوره های آموزشی در قالب رشته جدید و جذاب لکوسام(محاسبات سریع ریاضی) کرده است.

لکوسام مجموعه روش هایی برای محاسبات ریاضی است که به دانش آموزان کمک می کند تمامی محاسبات پیچیده ریاضی(چهار عمل اصلی به علاوه جذر و توان) را با دقت و سرعت بالایی انجام دهند، به طوریکه سرعت محاسبات به میزان ۸ تا ۲۲ برابر افزایش یابد.

رشته لکوسام، با استفاده از دانش به روز و پژوهش اساتید برتر لکوایران و بهره گیری از بهترین کتب مرجع جهانی برای دانش آموزان عزیز تهیه و تدوین گردیده است. در این رشته، متدها بر فرمول ها غلبه داشته و مفاهیم محاسبات سریع ذهنی و ریاضی برای توانمند شدن تدریس می گردد. در رشته لکوسام، سعی شده است که مطالب با انسجام و نظم خاصی به دانش آموزان ارائه شود تا آنان با تمرکز بیشتری مطالب را دریافت کنند. همچنین مدرسین این رشته در حین آموزش، تمرین های ذهنی ای را به دانش آموزان ارائه میدهند که باعث افزایش میزان یادگیری و تثبیت آن خواهد شد.

اهداف رشته لکوسام 

– تقویت هوش منطقی – ریاضی

–  افزایش سرعت یادگیری

– افزایش قدرت به یادسپاری

– افزایش خلاقیت

– افزایش قدرت حل مسئله

– افزایش توجه و تمرکز

– افزایش اعتماد بنفس

این رشته، در ۵ ترم و هر ترم دارای یک کتاب برای آموزش می باشد. امکان برگزاری ترم بندی فشرده برای افرادی که می خواهند در آزمون های مختلف و یا المپیاد کشوری شرکت کنند، نیز فراهم گردیده است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا شرکت در کلاسهای آنلاین لکو به منظور آمادگی

1- تماس با شماره09394328260

2- بازدید از کانال تلگرامی lecoarak@

3- بازدید از پیج اینستاگرامی lecoarark

4- ثبت نام بصورت آنلاین در کلاس ها از طریق سایت کشوری لکو https://leco.ir/sabtenam/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مهر ۹۹ ، ۲۰:۵۰

هوافضا، شاخه‌ای اصلی از رشته‌های مهندسی است که تمرکز اصلی آن بر طراحی هواپیما و فضاپیما می‌باشد. این رشته به‌طور کلی دارای دو شاخه اصلی هوانوردی و کیهان‌نوردی می‌باشد که تا حدودی با یکدیگر همپوشانی دارند.

در تعریفی دیگر میتوان گفت: هوا فضا، مجموعه ای از علوم و توانایی های علمی و عملی در زمینه تحلیل، طراحی و ساخت وسایل پرنده نظیر هواپیماها، بالگردها، گلایدرها، موشک ها و ماهواره ها است.

در ابتدا نام این رشته مهندسی هوانوردی بود. اما با پیشرفت فناوری پرواز و ابداع  وسایل نقلیه قابل بهره‌برداری در فضای کیهانی، واژه مهندسی هوافضا متداول گشته‌ است.

علم هوافضا یکی از پیشروترین زمینه‌های پژوهشی است و در واقع دانشی راهبردی است که در آن از دانش های دیگر مانند مکانیک، متالوژی، علوم رایانه، مهندسی عمران و الکترونیک بهره‌گیری می‌شود.

وسایل نقلیه هوایی تحت شرایط دشواری حاصل از تغییرات فشار جوی و درجه حرارت پرواز می‌کنند و نیروهای سازه ای متفاوتی بر اجزای آن‌ها وارد می‌شود. در نتیجه این وسایل نقلیه محصول فناوری‌ها و علوم مهندسی متنوعی شامل آیرودینامی ، الکترونیک پرواز، علم مواد و آنالیز سازه‌ها می‌باشند.

هوافضا آمیزه ای متقابل از این فناوری هامی‌باشد و به دلیل پیچیدگی و تنوع موضوعات، هر یک از مهندسین هوافضا در یکی از زمینه‌ها متخصص می‌شوند.

اهداف و کاربردهای رشته  هوافضا

هدف اصلی این صنعت،  طراحی و ساخت وسایل پرنده است، در نتیجه فارغ‌التحصیلان هوافضا می‌توانند در صنایع و موسسات تحقیقاتی هواپیمایی، موشکی و ماهواره فعالیت نمایند و همچنین در کلیه سازمان‌هایی که به نحوی از وسایل پرنده استفاده می‌کنند، به عنوان کارشناس و محقق خدمت نمایند.

با توجه به اینکه امروزه در اغلب صنایع خودروسازی با کمک علم آیرودینامیک و تونل باد، به دنبال ساخت خودروهای کم مصرف هستند و از آنجا که سازه خودرو، قطار و کشتی مشترکات زیادی با یک سازه هوایی دارند و از جهتی توربین‌های گاز یک نیروگاه (برای تولید برق) یا ایستگاه پمپ گاز همانند یک موتور جت تحلیل و طراحی می‌شوند، مهندسان هوافضا می‌توانند در صنایعی مانند صنایع خوردوسازی، نیروگاه‌ها و صنایع پالایشگاهی و نفت و گاز فعالیت کنند(شعبانی، ۱۳۹۹).

علاوه بر این، دانش آموخته رشته هوافضا می تواند در فرودگاه‌ها در قسمت تعمیر و نگهداری هواپیما و در سازمان هواپیمایی یه عنوان کارشناس امور هوایی و ایمنی هوایی مشغول به کار شود یا در خطوط هواپیمایی گوناگون اشتغال یابد.

رشته  هوافضا در ایران

در ایران، علم  هوافضا در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری نموده و به عنوان رشته اول در نقشه علمی کشور شناخته می‌شود؛ و از نظر استخدام فارغ‌التحصیلان  و تخصیص بودجه به عنوان هدف اول علمی کشور به‌حساب آمده‌است.

همچنین قبولی در این رشته، به لحاظ سطح بالای دروس ریاضی و فیزیک، نسبت به رشته‌های دیگر مهندسی دشوارتر است.

باتوجه به موارد ذکر شده و لزوم اهمیت این رشته در بخش های مختلف و کاربردی بودن آن به عنوان یکی از رشته های علمی برتر در کشور، لکوایران در راستای اهداف پژوهش محور خود، دوره های آموزشی رشته جذاب و هیجان انگیز هوافضا را در قالب رشته ای به نام لکوفلای ارائه داده است.

این رشته در ۶ ترم به صورت ترمیک و یا کارگاهی برای گروه سنی ۸ سال به بالا مناسب می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا شرکت در کلاسهای آنلاین لکو به منظور آمادگی شرکت در مسابقات لکوکاپ ایران:

1- تماس با شماره09394328260

2- بازدید از کانال تلگرامی lecoarak@

3- بازدید از پیج اینستاگرامی lecoarark

4- ثبت نام بصورت آنلاین در کلاس ها از طریق سایت کشوری لکو https://leco.ir/sabtenam/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مهر ۹۹ ، ۲۳:۰۰

خبر هفدهمین جشنواره ملی خلاقیت های علمی_پژوهشی لکوکاپ ایران در سایت پربازدید جهان نیوز در مورخ99/07/20 قرار گرفت

لینک خبر https://zaya.io/3v74u

جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا شرکت در کلاسهای آنلاین لکو به منظور آممادگی شرکت در مسابقات لکوکاپ ایران:

1- تماس با شماره: 09394328260

2-بازدید از کانال تلگرامی  @lecoarak

3-بازدید از پیج اینستاگرامی lecoarark

4-ثبت نام بصورت آنلاین در کلاس ها از طریق سایت کشوری لکو https://leco.ir/sabtenam/

هت کسب اطلاعات بیشتر و یا شرکت در کلاسهای آنلاین لکو به منظور آممادگی شرکت در مسابقات لکوکاپ ایران:1- تماس با شماره09394328260

2-بازدید از کانال تلگرامی lecoarak@

3-بازدید از پیج اینستاگرامی lecoarark

4-ثبت نام بصورت آنلاین در کلاس ها از طریق سایت کشوری لکو https://leco.ir/sabtenam/



porsamar20.ir

هت کسب اطلاعات بیشتر و یا شرکت در کلاسهای آنلاین لکو به منظور آممادگی شرکت در مسابقات لکوکاپ ایران:1- تماس با شماره09394328260

2-بازدید از کانال تلگرامی lecoarak@

3-بازدید از پیج اینستاگرامی lecoarark

4-ثبت نام بصورت آنلاین در کلاس ها از طریق سایت کشوری لکو https://leco.ir/sabtenam/



porsamar20.ir
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مهر ۹۹ ، ۰۶:۴۵

اخبار هفدهمین جشنواره ملی خلاقیت های علمی-پژوهشی لکوکاپ ایران در سایت خبرگزاری"خبرفوری"مورخ99/07/20 درج گردید.

لینک خبر   https://zaya.io/hfm14

جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا شرکت در کلاسهای آنلاین لکو به منظور آممادگی شرکت در مسابقات لکوکاپ ایران:1- تماس با شماره09394328260

2-بازدید از کانال تلگرامی lecoarak@

3-بازدید از پیج اینستاگرامی lecoarark

4-ثبت نام بصورت آنلاین در کلاس ها از طریق سایت کشوری لکو https://leco.ir/sabtenam/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مهر ۹۹ ، ۰۶:۳۰

نظرات و دیدگاه های  دانشمندان در خصوص هوش هیجانی

دیدگاه گلمن

گلمن (۱۹۹۵) معتقد بود  هوش هیجانی شامل عناصر درونی و بیرونی می شود.

عناصر درونی شامل خودانگاره، احساس استقلال، ظرفیت شکوفایی و خودآگاهی می باشد.

عناصر بیرونی شامل روابط بین فردی ، سهولت در همدلی و احساس مسئولیت می‌شود.

 دیدگاه سالوی و مایر

در اوایل دهه ۱۹۹۹ مایر و سالووی مدلی از هوش هیجانی را ارائه دادند که در آن از تنظیم هیجانی به عنوان یکی از مولفه های اصلی هوش هیجانی نام برده اند. طبق تعریف مایر و سالووی (۱۹۹۰)، تنظیم هیجانی به توانایی های نظارت و تغییر شدت و جهت هیجانات در خود و دیگران اشاره دارد. همچنین تنظیم هیجان به توانایی حفظ هیجانات مثبت که ارزش لذت گرایانه دارند، مربوط میشوند. سالووی توانایی های مربوط به هوش هیجانی را به پنج حیطه گسترش میدهد:

شناخت عاطفی- شخصی:

خودآگاهی(تشخیص  هر احساسی به همان صورتی که بروز می دهد) سنگ بنای هوش هیجانی است. توانایی نظارت بر احساسات در هر لحظه برای بدست آوردن بینش روانشناختی و ادراک خویشتن، نقش تعیین کننده دارد. توانایی در تشخیص احساسات راستین، ما را به سردرگمی دچار میکند. افرادی که نسبت به احساسات خود اطمینان بیشتری دارند، بهتر می توانند زندگی خویش را هدایت کنند و در زمینه اتخاذ تصمیمات شخصی از انتخاب همسر گرفته تا شغلی که انتخاب می کند، احساس اطمینان بیشتری دارند.

به کار بردن درست هیجان ها:

قدرت تنظیم احساسات خود، توانایی است که بر حس خودآگاهی متکی می باشد. افرادی که به لحاظ این توانایی ضعیف اند، دائما با احساس نومیدی و افسردگی دست به گریبان اند، در حالیکه افرادی که در آن مهارت زیادی دارند، با سرعت بسیار زیادی می توانند ناملایمت های زندگی را پشت سر بگذارند.

برانگیختن خود:

برای عطف توجه، برانگیختن شخصی، تسلط بر نفس خود و برای خلاق بودن لازم است مکان رهبری هیجان ها را به دست گیریم تا به هدف خود دست یابیم.

شناخت عواطف دیگران و همدلی:

توانایی دیگری است که بر خودآگاهی متکی است، اساس ” مهارت مردم” است. افرادی که از همدلی بیشتری برخوردار باشند، به علایم اجتماعی ظریفی که نشان دهنده ی نیازها یا خواسته های دیگران است توجه بیشتری نشان میدهند.

حفظ ارتباط:

بخش عمده ای از هنر برقراری ارتباط، مهارت کنترل عواطف دیگران است. افرادی که در این مهارت ها توانایی زیادی دارند در هر آنچه که به کنش قابل ارائه به دیگران برمیگردد به خوبی عمل می کنند، آنان ستاره های اجتماعی هستند (گلمن، ۱۹۹۵؛ به نقل از پارسا، ۱۳۸۳).

کاربرد هوش هیجانی

افرادی که دارای هوش هیجانی بالا هستند، در زمینه‌های زیر بهتر عمل می‌کنند:

انگیزه و پشتکار بالا در موقعیت‌های دشوار

مدیریت هیجانات و احساسات

-افزایش میزان همدلی با افراد

-افزایش میزان مدیریت استرس

مدیریت احساسات خود و درک احساسات دیگران

ضرورت آموزش هوش هیجانی

تقویت هوش هیجانی باعث می‌شود که فرد بهتر بتوانند احساسات خود را مدیریت کند. در واقع این توانایی به ما کمک می‌کند در موقعیت‌های تهدید کننده و خطرناک، واکنش مناسب تری داشته باشیم، نیازهای دیگران را بهتر درک کرده و حس مسئولیت پذیری بالاتری نشان دهیم.

افرادی که دارای هوش هیجانی بالاتری نسبت به سایر افراد هستند، توانایی استفاده از حل مسئله را به طرز موثری فرا گرفته و در برخورد با مسائل به نحوی کارآمد،  برخورد خواهند کرد.

شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس های  تلگرام واینستاگرام مراجعه نموده و یا از طریق شماره  09394328260   با ما در ارتباط باشید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ مهر ۹۹ ، ۱۹:۵۲

هفدهمین جشنواره ملی خلاقیت های علمی- پژوهشی لکوکاپ ایران

به گزارش روابط عمومی لکوایران، هفدهمین جشنواره ملی خلاقیت های علمی- پژوهشی لکوکاپ ایران به صورت غیر متمرکز در سراسر کشور برگزار گردید.

جشنواره ملی خلاقیت های علمی- پژوهشی  لکوکاپ ایران، به عنوان بزرگترین رویداد پژوهش محور دانش آموزی خاورمیانه  هر ساله در فروردین و اردیبهشت ماه برگزار می گردد. با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور،  برگزاری این رویداد، به تاریخ دیگری موکول شد.

هفدهمین دوره این جشنواره، براساس برنامه ریزی صورت گرفته قراربود در تاریخ ۲۹ فروردین در دانشگاه تهران برگزار گردد. با توجه به شیوع این ویروس و لزوم حفظ سلامت دانش آموزان و خانواده ایشان، تصمیم تیم برگزارکننده بر ایجاد روش جدید در جهت برگزاری این دوره از جشنواره شد. همچنین با توجه به اینکه این جشنواره به عنوان تکمیل کننده چرخه ی آموزشی دانش آموزان می باشد، لذا برگزاری آن از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.

باتوجه به اینکه یکی از رسالت های مهم و اساسی لکوکاپ ایران، حفظ شور و نشاط و ایجاد یک فضای رقابتی سالم در بین دانش آموزان است، لذا حمایت بسیار بالایی در نحوه برگزاری آن وجود داشت که بتواند به اهداف مدنظر خود برسد. همچنین مقدمات ایجاد رضایت لازم در شرکت کنندگان، اولیا و نمایندگان محترم نیز فراهم گردد.

پس از بررسی های فراوان و برگزاری جلسات متعدد و فشرده ی دبیرخانه برگزاری هفدهمین جشنواره ملی خلاقیت های علمی- پژوهشی لکوکاپ ایران، روشی بسیار جالب اما پیچیده و پرفشار برای برگزاری انتخاب گردید.

در زمانیکه بسیاری از جشنواره ها و مسابقات یا بصورت کامل لغو گردید و یا با کارهای بسیار ساده تر برگزاری آنها انجام شد، لکوایران با در نظر گرفتن اصل رسالت خود تصمیم به برگزاری غیرمتمرکز و همزمان این رویداد بزرگ ملی گرفت. تصمیمی که شاید چالش های اجرایی آن بسیار در ابتدای راه مورد بحث قرار گرفته بود.

اما با افتخار اعلام می نماییم، هفدهمین جشنواره ملی خلاقیت های علمی- پژوهشی لکوکاپ ایران، بصورت غیرمتمرکز در ۱۰۵ پایگاه منتخب در سراسر کشور برگزار گردید.

این دوره در قالب ۱۸ لیگ و در ۹ روز اجرایی شد. از نکات قابل توجه آن، برگزاری یک رویداد علمی- پژوهشی دانش آموزی بصورت همزمان در هر لیگ و نحوه ارائه سوالات و دریافت پاسخ نامه ها در جهت حفظ سلامت آزمون بود.

در این دوره از جشنواره دانش آموزان در قالب ۱۸ لیگ کارگاهی و مسابقاتی باهم به رقابت پرداختند.

لیگ های مسابقاتی عبارتند از:  لکومس(محاسبات ذهنی و چرتکه ای)، لکوسام(سرعت انتقال و محاسبات)، لکوکیو(مزرعه فکر)، لکوروبو(ربات فوتبالیست مقدماتی، تخصصی و پیشرفته/ ربات پارک نوری/ربات آتشنشان/ ربات جنگجوی مقدماتی و آزاد)، لکولب(علوم آزمایشگاهی) و لکومجیک(الکترونیک).

لیگ های کارگاهی عبارتند از:  لکودومینو، لکوپل(سازه های ماکارونی)، لکوفلای( هوافضا)، لکوبیو(تشریح جانوری) و لکوپد(پژوهش دانش آموزی).

خدا را شاکریم که توانستیم دراین دوره علی رغم چالش های بسیار زیاد، سبک جدیدی در سنجش و ارزیابی دانش آموزان عزیز ایجاد نماییم. کسب رضایت خانواده های شرکت کننده و دانش آموزان عزیز، خود گواه بر این موضوع می باشد.

در این جشنواره جوایز نقدی و غیرنقدی به ارزش یک میلیارد ریال به نفرات برتر اهدا خواهد شد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا ثبت نام و شرکت در رشته های مخنلف در اراک از طریق لینک های زیر اقدام فرمایید

شماره تماس :09394328260

پیج اینستاگرام:lecarak

کانال تلگرام: lecoarak@

ثبت نام آنلاین: https://leco.ir/sabtenam/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ مهر ۹۹ ، ۱۱:۲۶

تعریف مهارت حل مسئله

 مهارت حل مسئله از مهارت های شناختی سطح بالا و از پیچیده ترین عملکردهای ذهنی انسان است که می تواند در بافت های مختلفی مورد استفاده قرار گیرد. ازجمله می تواند در مسائل بین فردی و اجتماعی موثر واقع شود.

حلّ مسئله فرایندی شناختی-رفتاری است که طی آن فرد یا گروه سعی بر آن دارد که به تشخیص یا کشف راه حل هایی برای مشکل خاصی که با آن روبرو هستند، نائل آیند. به عبارت دیگر، این فرآیند مجموعه متفاوتی از راه حل هایی که به طور بالقوه می توانند در حل این مشکل موثر باشند را فراهم می سازد، و احتمال گزینش موثرترین راه حل از میان انتخاب های متفاوت را افزایش میدهد.

گام های موثر در حل مسئله

 اغلب تکنیک های حل مسئله رسمی یک سری گام ها و مراحلی را که باید طی شوند، به صورت خلاصه نشان می دهند. مثلا ممکن است که شامل این مراحل باشند: مشکل را تعریف کنید، عوامل تأثیرگذار بر این مسئله را تعیین نمایید، تعیین کنید که چه انتخاب هایی وجود دارد، پیامد و نتیجه  هر کدام را بررسی نمایید، آنرا به اجرا گذارید، اثرات آن را مورد ارزیابی قرار دهید.

مراحل  گام به گام روش حل مسئله

1- در مرحله اول لازم است که به شناسائی مشکل پرداخته شود و مسئله تعریف گردد. این مرحله معمولا با تصور بی ارزش بودن چندان مورد توجه قرار نمی گیرد. اما پذیرفتن تعریف شخص دیگر از مشکل می تواند بسیار خطرناک و گمراه کننده باشد لذا بسیار ضروری است که وارد عمل شده  و از درک دلیل واقعی این که چرا مشکل خاصی، شخص خاصی را آزار می دهد، اطمینان حاصل شود (ریسم ،۲۰۰۰).

۲-در این مرحله تمامی راه حل های ممکن بررسی می گردد، و ایده های مختلف برای حل مشکل ارائه می گردد، به منظور تحریک ذهن برای پیشنهاد راه حل های مختلف، راهکارهای مختلفی وجود دارد که در ادامه به آن پرداخته می شود(تولید واگرا).

۳-در این مرحله با توجه به معیارها، محدودیت ها، و پیامدها به بررسی و ارزشیابی یکایک راه حل های ارائه شده پرداخته می شود (تولید همگرا).

۴- با توجه به معیارها، به انتخاب بهترین راه حل پرداخته، و بهترین انتخاب به اجرا گذاشته می شود.

۵- برنامه اجرا شده مورد بررسی، و نتایج  آن مورد ارزیابی قرار می گیرد.

۶-در صورت مورد قبول نبودن نتایج به مراحل قبلی برگشته و دوباره ایده ای جدید به اجرا گذاشته می شود (گوردن ، ۱۹۷۴)

شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس های  تلگرام واینستاگرام مراجعه نموده و یا از طریق شماره  09394328260   با ما در ارتباط باشید.

در شرایط کنونی کلیه کلاسها بصورت آنلاین برگزار می شود و در صورت عدم  رضایت کل مبلغ آموزش برگردانده می شود.

ثبت نام بصورت آنلاین از درگاه سایت مرکزی لکو با کلیک بر روی لینک ثبت نام آنلاین امکان پذیر است پس از ثبت نام تا حداکثر72 ساعت بعد کارشناسان شرکت با شما تماس گرفته شرایط را برای ورود شما به دوره آموزشی فراهم می کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مهر ۹۹ ، ۱۰:۲۷